Üdvözlünk a PET Portál és IT café közös szteganográfiai játékában!

Ezt a játékot a 2009. január 28-án, az Adatvédelem napján indítjuk el – ezen a napon tesszük közzé az első szint kulcsát. A játékot az alábbi on-line felületen keresztül kell játszani. Miről is van szó?

A játék hacker gondolkodást igényel, ugyanis szteganográfiai algoritmusok visszafejtéséről szól. Ezt úgy is fel lehet fogni, hogy amiképp használhatóak egy program gyengeségei annak feltörésére, úgy lehet egy adott fájlformátum (avagy sztegomédium) gyengeségeit rejtett üzenetek tárolására használni. Ráadásul ezt úgy, hogy az üzenet tárolása rejtett maradjon: egy harmadik fél ne tudja azt egyértelműen kideríteni mondjuk a fájl mérete, vagy szembetűnő változása miatt (például eltorzul a hangfelvétel, vagy a kép). Ha még nem hallottál a szteganográfiáról, de érdekel a téma, ajánljuk a Wikipedia idevágó bejegyzését. Haladóknak pedig Földes Ádám Máté előadásfóliáit javasoljuk a témával kapcsolatban!

A játék szintekből áll, és cél, hogy minden szint algoritmusát visszafejtsd, s így eljuss az utolsó szintig is: értelemszerűen egy algoritmus visszafejtésének eredménye a következő szint kulcsa. A szintek jellemzően egy sztegomédiumot tartalmaznak, amelynek tartalma utal az üzenetrejtés módjára, így egyféle fejtörőt állítva eléd.

Az első három célba érő játékos nyer! A játék két hét időtartamú, így a beküldési határidő 2009. február 11.

Támogatók és nyeremények

Játékszabályok, főbb tudnivalók

  • A játék során arra kérünk téged, hogy ne törd fel a szervert, és ne próbálj meg más módon előnyre szert tenni. A szerver feltörése egyébként se biztosít előnyt, mivel a szintkulcsokkal kódoltuk a sztegomédiumokat. :-)
  • Az számít nyertesnek, aki valamennyi szint kulcsát megszerzi, és meg tudja mutatni, hogyan szerezte meg azokat (pl. ismeri a rejtő algoritmust, forráskóddal, stb.).
  • A nyertesek jutalma legfőbb jutalma elsősorban erkölcsi, de némi kézzel fogható meglepetéssel is készülünk! ;-)

Néhány hasznos tipp

  • A játék több szintből áll, 7 feladvány van összesen.
  • Minden szinthez tartozó sztegomédium kódolt – a fájlokat csak akkor tudjuk megtekinteni, ha az adott szint kulcsát birtokoljuk.
  • Amikor az első szint kulcsát közzétesszük, kezdetét veszi a játék.
  • A szinteken általában valamiféle segítséget is nyújtunk a megoldás megtalálásához. A szintek címei, a médiumok tartalma (például ami a képen van) segíthetnek a megfejtésben, de néha konkrét tippeket is adunk. Meg szoktuk például adni, hogy milyen kulcsfolyammal titkosítottuk az adott szint üzenetét is. Erre a titkosításra azért van szükség, mert különben könnyebben kiolvasható lenne az üzenet különösebb erőfeszítések nélkül is.
  • A szintkulcsokat jellemzően karakterláncként rejtettük el, ránézésre hexadecimális karakterláncokról van szó, 128 karakteres hosszal (a legtöbbször megelőzi egy a hosszát jelző karakter). Azaz például azt a kulcsot, hogy "a03fc6" egy bináris 6 előz meg. Ahol másképp csináltuk, kiírjuk, kivéve, ahol nagyon egyértelmű.
  • Vegyétek figyelembe, hogy a szteganográfiai rejtés során a fájlok belső struktúrája szerint dolgoztunk elsősorban (lásd a bevezetőben írt hasonlatot).
  • Ahol kódolni szükséges, ott általában néhány sorral meg lehet oldani a dekódolást. Nem a programok bonyolultsága adja a szintek védelmét.

Jó szórakozást kívánunk és sok sikert!

A játékosok számára fórum (27 hozzászólás érkezett) áll rendelkezésre a játék időtartama alatt.

Az első bemutató szint itt érhető el (a szintkulcs kimásolható az URL-ből).

A játék első szintje itt érhető el, a későbbi szintek az adott szint üzenetének megtörésével nyerhetőek ki a sztegomédiumból! (szintkulcs szintén másolható az URL-ből)




Szint betöltése:

Ugrás a kezdőlapra

Kód:


Fórum

Ha szeretnél hozzászólni a játékhoz, megjegyzésed, vagy kérdésed van, itt megteheted (27 hozzászólás érkezett). Kérünk azonban, hogy megoldást, vagy segítséget se itt, se máshol ne tegyél közzé.

© International PET Portal, 2010 | Imprint | Terms of Use | Privacy Policy