Szteganográfiai játék fórum

Üdvözlünk a szteganográfiai játék fórumján! Beszélgessetek kedvetekre – sőt, itt talán még némi értelme is van elsőzni–, de szeretnénk mindenkit megkérni, hogy szintkódokat, segítséget ne tegyen közzé. A fórumokat moderáljuk, ha elszaporodnak az efféle hozzászólásuk, akkor szűkítjük a hozzászólók körét (regisztráció), vagy lezárjuk a hozzászólási lehetőséget.

A fórum egyébként anonim, így név nélkül is hozzá tudtok szólni. (Sem az IP címet, sem mást nem rögzítünk ez esetben.)

Hozzászólások

Összesen 27 hozzászólás látható.

2009.02.06.

nish 2009.02.06. 20:15:42
most mar en is

t:
Küldtem egy emailt.
t 2009.02.06. 17:29:04
Küldtem egy emailt.
avatar Gulyás Gábor 2009.02.06. 16:37:37
Ezek szerint mindketten az utolsó, a 7. szinten jártok.

Nekem úgy tűnik a kommentjeitek alapján, hogy a szinten adott két fejtörős segítség közül az egyiket már használjátok, de a másikat nem. Remélem megvan, hogy melyikre gondolok.

(Nem a súgós segítségekre gondolok itt.)
nish 2009.02.06. 14:54:48
segitseg ugyeben csatlakoznek az elottem szolohoz.

probalok elegge viragnyelven fogalmazni, ha nem sikerul, cenzurazd nyugodtan.

van egy bizonyos bytecsoport (utalas is van ra a kepen), aminek az ertekei egy eleg specialis tulajdonsaggal birnak (olyan spec, h nem tudom elkepzelni, h veletlen legyen ).
viszont ez igy meg mindig tul sok byte, jol jonne meg vmi hint a tovabbi szukiteshez. vagy esetleg a kulcs egy olyan tulajdonsaga, ami alapjan kutakodni lehet. (ezert kerdeztem korabban a 0x80at is)


dzsi:
Üdv!

A 7. szinthez nem akartok egy kis segítséget még adni? Már jó ideje ott tartok és kifogytam az ötletekből.
Szerintem jó úton járok, csak éppen a mazsolázás lenne hátra. Itt azonban amiket kipróbáltam, nem vezettek sikerre.

Amúgy 7 vagy 8 feladvány van?

G
dzsi 2009.02.06. 13:53:56
Üdv!

A 7. szinthez nem akartok egy kis segítséget még adni? Már jó ideje ott tartok és kifogytam az ötletekből.
Szerintem jó úton járok, csak éppen a mazsolázás lenne hátra. Itt azonban amiket kipróbáltam, nem vezettek sikerre.

Amúgy 7 vagy 8 feladvány van?

G

2009.02.03.

avatar Gulyás Gábor 2009.02.03. 09:30:08
Azért nincs kiírva, hogy kulcs van-e, mert nincsen.

Kepten:
A királyos pályához kaphatnánk valami támpontot? Semmi megjegyzés nincs hozzá, így azt se tudom titkosítva keressem-e a kódot vagy sem, ha igen, akkor milyen kulccsal, stb... Valami támpont jól jönne, mert 3 napja nem bírok vele...

Üdv!
Kepten 2009.02.03. 01:38:57
A királyos pályához kaphatnánk valami támpontot? Semmi megjegyzés nincs hozzá, így azt se tudom titkosítva keressem-e a kódot vagy sem, ha igen, akkor milyen kulccsal, stb... Valami támpont jól jönne, mert 3 napja nem bírok vele...

Üdv!

2009.02.01.

avatar Gulyás Gábor 2009.02.01. 18:32:00
Elnézésed kérem a szint nevek moderálásáért, tudom, hogy ettől senki nem jutott előrébb, de ne rontsuk el esetlegesen sem ezek beírásával mások játékát.

Furcsa, hogy mod 256-ra sikerült, és 255-re nem, mivel ez utóbbival kellene, hogy menjen. (Így készültek.)

A kisujjas pályán, ha rájössz, hogy hogyan van kódolva az üzenet, akkor kiderül a kérdésedre a válasz is - így nem lőném le a `poént`.
nish 2009.02.01. 18:24:23
[-censored-]

szoval mind a harom, ahol k = (3*k+3)%255 -tel kellene generalodjon a kulcsfolyam.

Gulyás Gábor:
Melyik szintről van szó?

nish:
biztos? mert 256-tal sikerult megoldanom 255-tel meg nem
v en neztem volna el vmit?
nish 2009.02.01. 18:14:00
a kisujjas palyan a `A szöveget nem kódoltuk` az azt is jelenti, h a szokasos 0x80 sincs ott az elejen? ugye nem?
avatar Gulyás Gábor 2009.02.01. 17:58:53
Melyik szintről van szó?

nish:
biztos? mert 256-tal sikerult megoldanom 255-tel meg nem
v en neztem volna el vmit?
nish 2009.02.01. 17:27:01
biztos? mert 256-tal sikerult megoldanom 255-tel meg nem
v en neztem volna el vmit?

Gulyás Gábor:
Hm, jogos észrevétel, mert tényleg úgy lenne logikus, de nem.

A kis és nagybetű számít; kisbetűsen kell beküldeni a kódokat.

nish:
nem mod256 az a mod255 veletlenul?
avatar Gulyás Gábor 2009.02.01. 16:07:20
Hm, jogos észrevétel, mert tényleg úgy lenne logikus, de nem.

A kis és nagybetű számít; kisbetűsen kell beküldeni a kódokat.

nish:
nem mod256 az a mod255 veletlenul?
nish 2009.02.01. 08:10:35
es en is ugy latom, h nem mindegy a kis- es nagybetu...
nish 2009.02.01. 08:07:34
nem mod256 az a mod255 veletlenul?
Antal Attila 2009.02.01. 00:12:04
A bekuldendo hexa kodban szamit a kis-nagybetu az A..F -nel?

2009.01.31.

avatar Gulyás Gábor 2009.01.31. 17:38:25
Nem értem, miért van az, hogy a beküldés után, azt mutatja, hogy nem vagyok bejelentkezve, újrabejelentkezni már nem lehet, más ablakból meg kiírja, hogy már más alkalmazás használja a bejelntkezést.
Operát használok.
Ez tényleg hibának tűnik, majd utána fogunk nézni. Mindenesetre ez sem zavarja be a játék menetét, ugyanis nem kell belépni ahhoz, hogy játszhass.

a kódok mindig 512 bitesek? és mindig a hexakódjukat kell megadni?
Igen, a kódok mindig 512 bites-ek és hexa formában kell megadni a továbblépéshez.
T 2009.01.31. 13:02:28
a kódok mindig 512 bitesek? és mindig a hexakódjukat kell megadni?
Antal Attila [ aa_atech@yahoo.com ] 2009.01.31. 11:12:18
Nem értem, miért van az, hogy a beküldés után, azt mutatja, hogy nem vagyok bejelentkezve, újrabejelentkezni már nem lehet, más ablakból meg kiírja, hogy már más alkalmazás használja a bejelntkezést.
Operát használok.
avatar Gulyás Gábor 2009.01.31. 09:36:20
Hm, nem hinném, de elképzelhető, hogy más ábrázolású binárisként nézzük, és így mást látunk. Azonban azon a szinten a kódolás jellegéből fakadóan ettől függetlenül is dekódolni lehet a kulcsot, tehát emiatt nem vész el a megoldás.

G:
`Azaz például azt a kulcsot, hogy `a03fc6` egy bináris 6 előz meg.`
a 3. palyat elnezve egy binaris 3 elozi meg nem?
G 2009.01.31. 04:44:07
az utobbi megvalaszolva.
G 2009.01.31. 04:07:09
`Azaz például azt a kulcsot, hogy `a03fc6` egy bináris 6 előz meg.`
a 3. palyat elnezve egy binaris 3 elozi meg nem?

`A kulcsfolyam olyasmi bájtokból áll, mint Ki+1 = 3*Ki + 3 mod 255`
itt ez (3*Ki + 3) mod 255 vagy tenyleg 3*Ki + 3 mod 255?

2009.01.30.

avatar Gulyás Gábor 2009.01.30. 14:18:17
A bináris megtekintéséhez hexaeditor programot érdemes használni. Ez a későbbi szinteken is jól jöhet.

Nekem ez futott le, miután lementettem a második demó szint képét demo2.bmp néven:
F:\_>Bmp_pal.exe
$ Steganography Message Coder/Decoder for Windows BitMaps
$ [C]ode or [D]ecode? d
$ BitMap Path:
demo2.bmp
$ Loading...
$ Message:
Gratulálunk, sikerült végigvinned a demót!
$ Bye!

A forráskódot is érdemes megnézni.
Zs 2009.01.30. 13:53:23
A mellékelt program nekem nem csinál semmit...
A leírás érthető, köszönöm, de nem tudom például, hogy hogyan tudnám megnézni binárisan palettát?
avatar Gulyás Gábor 2009.01.30. 13:36:57
Először egy kicsit írok a fájl struktúrájáról, hátha ez segít.

A 256 színű BMP-nek viszonylag egyszerű struktúrája van, ezért is ezt választottuk. A fájl elején egy 54 byte méretű fejléc van, utána egy 256 elemből álló paletta következik, majd maga a kép binárisan. A paletta elemei 4 byte-ból állnak, először van egy RGB byte hármas, amelyhez egy alpha elem csatlakozik. A képben egy képpont egyszerűen egy byte, azaz hivatkozás egy palettabeli elemre.

A képen látszik, hogy kevés színt használtunk fel a palettából, azaz csak az első 16 szín közül néhányat. Azonban utána más színek is megjelennek a palettán, amelyek nem szerepelnek a képen. Ha binárisan is megnézed a palettát, látható, hogy egy furcsa mintázat van itt az első 16 szín környékétől kezdve (ha ennek a mintának egyébként nincs is meg pontosan az eleje, próbálkozással hamar kideríthető).

Ez a furcsa mintázat azért is gyanús, mert ha tetszőlegesen módosítjuk, az sem a kép megjelenésében, sem a méretében nem változtat, tehát itt a kép alkalmas szteganográfiai üzenet tárolására.

Így néz ki a paletta:


Ha már sejthető, hogy ez a furcsa mintázat hol kezdődik a palettában, érdemes lehet nekiállni kiolvasni és dekódolni. Ha nem tudjuk, honnan indul, brute-force módszerrel több helyről is lehet indítani a dekódolást, majd pedig a megfelelőnek tűnő kulcsot alkalmazni.

Így tehát írni kell egy programot, ami a paletta 16. színe után kiolvassa a byte sort és dekódolja nekünk. Ezt csinálja a mellékelt program. Ezek a színek pedig 54+16*4 byte átugrása után kezdődnek.

Ez a leírás már segített?

Zs:
...
Zs 2009.01.30. 13:11:36
Üdv!
Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy a második próbafeladatot hogy kellene megoldani, kaphatnék esetleg egy kicsit részletesebb helpet?
avatar Gulyás Gábor 2009.01.30. 12:32:18
Most sem volt még áttörés, a legújabb statisztikák:




Nehéz a játék, több segítséget kellene néhol adnunk? Ha az éles játékról nem is nyilatkoznátok (bár mi örömmel vesszük), de a demó szintekről írjátok meg mindenképp a véleményeteket!

Új hozzászólás beküldése

Bárki hozzászólhat, nem regisztrált beküldő esetén egyik adat megadása sem kötelező - a hozzászólás akár névtelen is lehet.

Név:
E-mail:
Blog:
Megerősítési kód (Új kép generálása a megerősítési kódról)

A BBCode egy egyszerű jelölő nyelv, amellyel a hozzászólásokat lehet formázni. Érvényes parancsok:

bold: [b]Maecenas at nisl.[/b]
italics: [i]Maecenas at nisl.[/i]
underline: [u]Maecenas at nisl.[/u]
url: [url]http://www.mysite.com[/url], [url=http://www.mysite.com]Maecenas at nisl.[/url]
image: [img]http://www.mysite.com/mypic.png[/img]
quote: [quote]Maecenas at nisl.[/quote]
code: [code]Maecenas at nisl.[/code]
size: [size=12]Maecenas at nisl.[/size]
color: [color=#FF0000]Maecenas at nisl.[/color]

Hozzászólok!

© International PET Portal, 2010 | Impresszum | Felhasználási feltételek | Adatvédelmi Nyilatkozat