Talán többen emlékeznek még arra, hogy két évvel ezelőtt a Microsoft felvásárolta Stefan Brands-nak, a fiatal informatikus-kriptográfus generáció talán legtehetségesebbjének, a felhasználó-centrikus identitásmenedzsment vezéralakjának Credentica elnevezésű cégét, Brands összes szabadalmával együtt. A nemzetközi informatikus közösség azon tagjai, akik a privátszférát erősítő technológiák hívei, és alapvető jelentőségűnek tartották Brands „private credentials” technológiáját és annak a hálózati szolgáltatásokra gyakorolt potenciális hatását, lemondóan vették tudomásul, hogy a Microsoft egyszerűen megvette a rivális elven működő technológiát és nyilván örökre elzárja a világ elől. Maga Brands azt állította, hogy a MS szándékai tisztességesek és eltökélt a technológia beépítésére és felhasználására. Ezt mindenki kétkedve fogadta.
Nagy meglepetésre a Microsoft, két év hallgatás után bejelentette az új, U-Prove elnevezésű technológiáját, amely nem más, mint Brands rendszerének implementálása. Az új technológia, amely a felhasználóknak maximális rendelkezést biztosít adataik felett, minimalizálja a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges azonosító adatok mennyiségét és azonosítás nélküli autentikációt tesz lehetővé, szabadon hozzáférhető és felhasználható, forráskódját nyilvánosságra hozta a Microsoft. Emellett a MS egy Community Technology Preview-t is nyilvánosságra hozott, a más technológiákkal való integráció elősegítésére.
A nemzetközi informatikus közösség elismeréssel adózott a jelentős lépésnek, amely nem elhanyagolható mértékben javította a MS megítélését. Külön kiemelték a MS két ismert szakemberének, Kim Kameronnak (Architect of Identity) és Caspar Bowden-nek (Chief Privacy Advisor) a szerepét a projekt megvalósításában. Noha a Microsoftot továbbra sem emberbaráti elvek, hanem üzleti megfontolások vezérlik, az, hogy felismerte a felhasználó-vezérelt identitáskezelés igényét és üzleti potenciálját, önmagában is fontos fejlemény.
Összesen 0 hozzászólás látható.
Nincsenek hozzászólások.
Bárki hozzászólhat, nem regisztrált beküldő esetén egyik adat megadása sem kötelező - a hozzászólás akár névtelen is lehet.